Wycieczki szkolne

WYCIECZKA W KARKONOSZE

Klasa 1d wybrała się na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Karpacza i Szklarskiej Poręby.
Oto krótka relacja z wycieczki:
  Dzień pierwszy 12. czerwca- wspinaliśmy się na górę Chojnik (627m n.p.m.), gdzie mogliśmy podziwiać zamek i piękne okoliczności przyrody. Zamek otoczony lasem jest trudny do zdobycia, ale nam się to udało :)
Po przyjeździe do Karpacza zwiedziliśmy zaporę wodną na Łomnicy, odwiedziliśmy też Muzeum Ziemi. Mieliśmy tam możliwość kupienia pamiątek w postaci biżuterii i figurek z różnych, ciekawych kamieni szlachetnych.
Dzień drugi 13. czerwca - pod czujnym okiem pani przewodnik podążyliśmy niebieskim szlakiem do schroniska górskiego Strzecha akademicka oraz Samotnia. Piękne widoki i dobra pogoda wprawiły nas w dobry nastrój, choć było dość ciężko, bolały nogi i momentami brakowało sił. Mieliśmy okazję zobaczyć Świątynię Wang i wysłuchać ciekawej historii jej powstania.
  Dzień trzeci 14. czerwca - dotarliśmy do wodospadów Szklarki i Kamieńczyka, które zrobiły na nas ogromne wrażenie.
  Nasze zdjęcia będą świetną pamiątką, jednak nie odzwierciedlają tych pięknych widoków na żywo.
Wycieczka była dla naszej klasy świetną lekcją integracji, zrozumienia i wzajemnej pomocy. Już z niecierpliwością czekamy na kolejną w drugiej klasie...

Wycieczka klas pierwszych

W dniach 15-17 maja klasy 1a i 1bwraz z wychowawczyniami, p. Beatą Kopij, p. Olgą Janicką i p. Izą Matczak, udały się na wycieczkę do Jury Krakowsko-Częstochowskiej, znanej jako Wyżyna Krakowsko-Częstochowska.
  Wyruszyliśmy w poniedziałek o godzinie 6 rano. Ok. 10:00 dotarliśmy do pierwszego przystanku na naszej trasie. Były to ruiny Zamku Olsztyn. Leży on na Szlaku Orlich Gniazd. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się dalszą drogę. Około południa dotarliśmy do Ogrodzieńca, drugiego Orlego Gniazda, który zwiedzaliśmy razem z przewodnikiem. Potem przeszliśmy do położonego niedaleko Grodu na Górze Birów. Po zwiedzaniu i podziwianiu autokar zabrał nas do Domu Wycieczkowego „Zosia”, w którym nocowaliśmy.
  Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy pieszo do zamku Ojców, ciesząc się słoneczną pogodą. Po zwiedzaniu Orlego Gniazda wspięliśmy się do Jaskini Ciemnej. Niestety przy schodzeniu złapało nas oberwanie chmury, przez co przemokliśmy do suchej nitki. Po dłuższym odpoczynku rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę do Pieskowej Skały. Trasa miała 10km i po jej przejściu prawie wszyscy padali z nóg. Po drodze minęliśmy Maczugę Herkulesa – jeden z najsłynniejszych ostańców na Wyżynie. Piękny renesansowy zamek obejrzeliśmy z poziomu dziedzińca i tarasu widokowego. Następnie wróciliśmy do bazy, gdzie po obiadokolacji zebraliśmy się na ognisku. Piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki do późna w nocy.
  Ostatni dzień rozpoczęliśmy od spakowania się i wykwaterowania. Następnie czekała nas stroma wspinaczka do Groty Łokietka. Po zwiedzaniu zeszliśmy niebieskim szlakiem do Bramy Krakowskiej, gdzie odpoczęliśmy. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną, jednak zrobiliśmy przystanek w Mirowie, aby zobaczyć jeszcze dwa zamki na Szlaku Orlich Gniazd – Mirów i Bobolice. W drogę powrotną do Ostrowa wyruszyliśmy zmęczeni, lecz szczęśliwi i pełni wrażeń z bardzo udanej wycieczki.

Wycieczka klas pierwszych

Wycieczka do Trójmiasta
  W dniach 10-12.05.2017 uczniowie kl.2a i 3c (oraz koleżanka z kl.3a) z opiekunami udali się na wycieczkę szkolną do Trójmiasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Twierdzy Krzyżackiej w Malborku. Po zakwaterowaniu we Władysławowie udaliśmy się na majowy – zimowy spacer, podczas którego chętni mogli porzucać się śnieżkami!!!
  Drugi dzień powitał wszystkich pięknym słońcem i nieco wyższą temperaturą, dlatego po śniadaniu wszyscy z ochotą wyruszyliśmy do Gdańska. Mieliśmy tam możliwość zobaczyć jeden z najpiękniejszych i najnowocześniejszych stadionów w Europie- PGE Arena. Następnie udaliśmy się na Westerplatte, a dalej do centrum, gdzie zwiedziliśmy Główne Miasto, między innymi- Lwi Zamek, Ratusz Miejski, Kamieniczki Królewskie, Fontannę Neptuna, Dwór Artusa, a dalej Długie Pobrzeże- Port Gdański, średniowieczny dźwig portowy- Żuraw, Spichlerz Królewski oraz nastrojową Ulicę Mariacką z Bazyliką. Po powrocie do Władysławowa nie mogło oczywiście zabraknąć wieczornego spaceru nad brzegiem morza. Dzień pełen wrażeń zakończyliśmy miłym spotkaniem wszystkich uczestników wycieczki przy muzyce i wspólnej zabawie.
  Trzeciego dnia wybraliśmy się do Sopotu, gdzie w pięknym słońcu spacerowaliśmy deptakiem ul. Bohaterów Monte Cassino, oglądając po drodze krzywy domek, a następnie udaliśmy się na Sopockie Molo. Około południa dotarliśmy do Gdyni, a naszym celem był Skwer Kościuszki oraz statek-muzeum Dar Pomorza.
  Po pysznym obiedzie i pamiątkowych zdjęciach udaliśmy się w drogę powrotną do Ostrowa Wlkp. Zmęczeni, ale i pełni wrażeń szczęśliwie dotarliśmy do domu.

Wycieczka do Barcelony  02-06-04.2017

Nasza podróż do Barcelony rozpoczęła się o 2.30 rano. 2 kwietnia autobusem pojechaliśmy w stronę Poznania skąd mieliśmy samolot do stolicy Katalonii. Przywitało nas słońce i Pani Joanna, nasz przewodnik po Las Ramblas, bulwarze tętniącym życiem, po Bari Gotic z pięknymi wąskimi alejkami i historycznymi uliczkami. Byliśmy w Catedral de Barcelona oraz cudownym miejskim parku, gdzie można było pooddychać Barcelońską atmosferą. Nasz pierwszy dzień zakończył się zakwaterowaniem w hotelu położonym w uroczym miejscu w Calella i kolacją. Kolejne dni to kolejne wrażenia. Pani Joanna pokazywała nam: kościół Sagrada Familia, Casa Mila, Casa Batllo (falujące domy Gaudiego,) historyczny szpital oraz Park Guel. Słońce towarzyszyło nam także trzeciego dnia w ogrodzie botanicznym w Blanes oraz na plaży w Calella.
  Kolejnego dnia wybraliśmy się ponownie do centrum Barcelony, tym razem, żeby zobaczyć na własne oczy stadion Camp Nou, słynny stadion klubu piłkarskiego zwany przez miejscowych fanów "Barca". Montjuic to był kolejny punkt naszej wyprawy. Jest to miejskie wzgórze na które wjechaliśmy specjalną kolejką. Tam spędziliśmy czas w Poble Espanyol - Miasteczku Hiszpańskim ( zespół 117 konstrukcji zaprojektowanych na wzór budynków z różnych hiszpańskich miast w oryginalnych rozmiarach). Odwiedziliśmy także Museu Nacional d'Art de Catalunya mieszczące się wewnątrz pałacu Palacio National de Montjuic. Kompleks Lekkoatletyczny, wybudowany na Olimpiadę, która odbywała się w Barcelonie był naszym pożegnaniem z tym miastem, ponieważ ostatniego dnia, po wykwaterowaniu z hotelu jechaliśmy już w przeciwną stronę do Tossa de Mar, gdzie zwiedzaliśmy urokliwe, średniowieczne miasteczko. Chodziiśmy tam po wąskich uliczkach, spędziliśmy chwilę na dzikiej plaży, mieliśmy okazję przejść się murami obronnymi miasta i wspiąć się na starą latarnię morską.

Przed powrotem do domu odwiedziliśmy jeszcze jedno piękne miejsce: Gironę - Casas de Onyar (przepiękne widokowo domy nad rzeką Onyar z kolorowymi fasadami), Pont Eiffel (most - dzieło Gustawa Eiffel‘a z 1876 r.). Naszą pięciodniową wyprawę zakończył spacer po Barri Vell (jednej z najlepiej zachowanych średniowiecznych starówek w Hiszpanii, gdzie większość z nas poddała się tutejszemu zwyczajowi . Na jednym z placów znajduje się niewielka figurka lwa, która trzyma się kamiennej kolumny. Nie można tu być i nie podtrzymać odwiecznej tradycji. .. całowania lwa w tyłeczek. Aby każdemu umożliwić spełnienie powinności (lew trzyma się kijka na wysokości 3m), zbudowane zostały specjalne schody. Na zdjęciach widać lekkie wahanie i niedowierzanie w oczach naszych uczniów. Chwilę później żegnaliśmy już Gironę, Katalonię, Hiszpanię, ale wspomnienia pozostaną.

Za jakiś czas będzie zamieszczony film, który powstawał codziennie i w każdym miejscu, w którym dane nam było widzieć.

Ten film, o którym wspomnieiśmy już w relacji z naszej szkolnej wyprawy do Katalonii, to krótki reportaż produkcji Łukasza i Szymona. W pigułce możecie zobaczyć fragment wspomnień z pięknych miejsc położonych na Costa Brava. Zapraszamy.

Jakuszyce 2017

18.03.2017

W miniony weekend tzn. w dniach 17- 18 marca 2017 roku, grupa 20 uczniów naszej szkoły pod opieką pani Emilii Kaźmierczak, pani Anity Szostak oraz pana Michała Marcinczaka, brała udział w wycieczce do Jakuszyc.
  Na świetnie przygotowanych trasach narciarskich, gdzie niespełna 2 tygodnie wcześniej podczas Biegu Piastów biegała Justyna Kowalczyk- nasi uczniowie pod opieką doświadczonego instruktora mogli zdobywać i doskonalić swoje umiejętności w zakresie narciarstwa biegowego. Uczyli się podstawowego kroku w stylu klasycznym, opanowywali technikę hamowania, która przydawała się w kilku ciekawych momentach trasy.
Mimo bardzo zmiennej aury (śnieg, deszcz ze śniegiem, deszcz, wiatr i ogólnie mokro...wszędzie) uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie na wymagających odpowiednich umiejętności, wytrzymałości i hartu ducha trasach biegowych- choć zdarzały się też upadki (czasem bolało...).
  Mimo ogromnego zmęczenia, uśmiech na twarzach nie opuszczał uczestników aż do końca wycieczki.

Regionalna wyprawa

16 czerwca 2016 roku klasa 1b z małym towarzystwem uczniów klasy 1a i 1d pojechała na wycieczkę klasową. Opiekunkami były pani Maria Libera oraz Olga Janicka. Wyprawa miała charakter regionalny, a uczniowie zapoznali się z perełkami kultury bliskich okolic Ostrowa Wielkopolskiego. Odwiedzili zatem Muzeum Ziemiaństwa – kompleks pałacowo-parkowy w Dobrzycy, zapoznali się z biografią Adama Mickiewicza w czasie lekcji muzealnej w Śmiełowie, gdzie mieli możliwość niemal osobiście dotknąć historii, a także dla relaksu oglądali niebo i gwiazdy nad nami w planetarium w Potarzycy.

Wycieczka 1a do Jury Krakowsko - Częstochowskiej

W dniach 9 - 10 czerwca 2016 r. uczniowie klasy 1a uczestniczyli w wycieczce szkolnej po Jurze Krakowsko - Częstochowskiej - Szlakiem Orlich Gniazd. Podczas wyprawy zwiedziliśmy zamek w Mirowie, zamek w Bobolicach, Grodzisko Birów, zamek Gonerów, a także unikatową przyrodniczą osobliwość - Pustynię Błędowską. Nasza wycieczka to przede wszystkim piesza wędrówka urokliwymi szlakami poprzez Ojcowski Park Narodowy, której celem było dotarcie do zamku na Pieskowej Skale. Podczas tej wyprawy dotarliśmy także do Groty Łokietka – legendarnego schronienia króla Władysława Łokietka i Bramy Krakowskiej otwierającej wejście do wąwozu, a także do Źródełka Miłości :). Przeszliśmy Doliną Prądnika do Kaplicy na Wodzie i zobaczyliśmy Maczugę Herkulesa. Zmęczeni, ale bogatsi o doświadczenia wróciliśmy do Ostrowa Wielkopolskiego. :)

WYCIECZKA SZLAKIEM ZABYTKÓW DOLNEGO ŚLĄSKA

W dniach 11, 12 i 13 maja odbyła się wycieczka na Dolny Śląsk. Począwszy od zamku Książ i pobliskiej palmiarni, zwiedziliśmy zamek Grodno. Z chęcią zdobywaliśmy szczyt Wielkiej Sowy. Podziwialiśmy powojenne podziemne miasta w Sztolniach Walimskich i zgłębialiśmy tajemnice "Riese". Spędziliśmy dzień w Skalnym Mieście w Czechach, które zachwyciło nas wyjątkowymi widokami stołowych gór i szmaragdowego jeziora. Przeżyliśmy trasę ekstremalną w Osówce, łącząc zabawę z dreszczykiem emocji. Zwiedziliśmy również Srebrną Górę - największą pruską twierdzę w towarzystwie zabawnego przewodnika. Także paniom nauczycielkom nie brakowało poczucia humoru, co umiliło podróż autokarem.

2a na wycieczce

W dniach 20-22 kwietnia klasa 2a wraz z Mateuszem Rębaczem z 2c, z opiekunami panią Dorotą Cieślak i Beatą Kopij, udała się na wycieczkę w Pieniny. Jedną z głównych atrakcji było wspięcie się na szczyt Trzy Korony. Mimo bólu i łez wszyscy osiągneliśmy zamierzony cel, a widoki które mieliśmy okazję podziwiać, pozostaną na długo w naszej pamięci.

JAKUSZYCE

Kilka dni temu kilkunastu uczniów naszej szkoły (pod opieką pani Emilii Kaźmierczak i pani Anity Szostak) wzięło udział w dwudniowej wycieczce do Jakuszyc.
  Pod czujnym okiem instruktora narciarstwa biegowego mogli oni poznać technikę biegu na nartach i spróbować swoich sił i umiejętności w biegu techniką klasyczną- na profesjonalnie przygotowanych trasach biegowych.
Nie było to zadanie łatwe, o czym mogą świadczyć liczne upadki, a w konsekwencji także siniaki "tu i ówdzie".
Rekompensatą za te trudy były: przepiękne widoki, świadomość tego, że biega po tych trasach m.in. nasza mistrzyni- Justyna Kowalczyk, a także fakt, że odbywa się tu jeden z najbardziej popularnych biegów masowych (oczywiście na nartach)- Bieg Piastów.
  Zmęczeni długim i obfitującym w wiele ciekawych wrażeń dniu, uczestnicy tej "aktywnej" wycieczki mogli zregenerować swoje siły, korzystając ze strefy SPA (basen, jacuzzi, sauna...) w Hotelu LAS w Piechowicach- tak by zmierzyć się następnego dnia z kolejnymi wyzwaniami na trasie.
  Wycieczka-a zwłaszcza aktywność sportowa, jaką mogli sobie przybliżyć uczestnicy, przypadła wszystkim do gustu i już myślą o kolejnej możliwości doskonalenia biegu na nartach "klasykiem".
A zatem... do zobaczenie może już wkrótce!

G1 w Londynie

Udało się nam zorganizować w tym roku szkolnym wspaniałą wycieczkę do Londynu. Wrażeń było co niemiara. Rozpoczęliśmy swoją podróż 8 marca o 3.30 rano podążając ku lotnisku we Wrocławiu. Londyn przywitał nas po królewsku, a swoje zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Historii Naturalnej. W ciągu czterech dni naszego pobytu odwiedziliśmy takie "kultowe miejsca" jak: West End z Piccadilly Circus, Leister Square, Trafalgar Square, China Town, Covent Garden, National Gallery, muzeum figur woskowych Madame Tussauds, St.Paul's Cathedral, Tower of London, British Gallery. Uczestniczyliśmy w uroczystej odprawie wart przed słynnym Buckingham Palace. Swoje wrażenia utrwaliliśmy z kapsuły London Eye, a zakupy robiliśmy na słynnej zakupowej ulicy Londynu, na Oxford Street. Ostatniego dnia zwiedzaliśmy angielski parlament Westmister Abbey i wieżę Big Ben. Poruszaliśmy się Londyńskim Metrem - Tube i czerwonymi, piętrowymi autobusami. Można by wiele mówić o tej wycieczce, ale zdjęcia powiedzą więcej niż słowa.

Wycieczka do Poczdamu

10 grudnia o godz. 4.00 pod opieką naszych wychowawców wyruszyliśmy na jednodniową wycieczkę do Poczdamu. Po 6-cio godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Poczdam przywitał nas mroźną, ale bardzo słoneczną pogodą! Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od pałacu Sanssouci – jednej z najwspanialszych niemieckich , ale również przepięknego kompleksu pałaców i ogrodów, który pozwolił nam choć odrobinę poznać elementy historii, sztuki, kultury i architektury niemieckiej. Mieliśmy także okazję zobaczyć dzielnice rosyjską –Alexandrówke i holenderską – to zabytek architektury niderlandzkiej. Ciekawą lekcję przeżyliśmy także w pałacu Cecilienhof – miejscu konferencji poczdamskiej. To właśnie tam w 1945 roku obradowali uczestnicy konferencji poczdamskiej, po której został podpisany traktat kończący II wojnę światową. Jednak, jak pewnie mało kto wie, jeszcze podczas konferencji, prezydent USA -Harry Truman wydał telefonicznie rozkaz zrzucenia bomby atomowej na Hiroszimę, co rozpoczęło nową wojnę. Przez cały ten czas towarzyszyło nam dwóch świetnie przygotowanych przewodników, którzy z wielkim zapałem opowiadali o wszystkich tajemnicach tych wcześniej nam nieznanych miejsc. Między zwiedzaniem tych pięknych zabytków raczyliśmy się też atmosferą tradycyjnego niemieckiego Weihnachtsmarkt, gdzie kupiliśmy naszym bliskim pamiątki czy próbowaliśmy niemieckich specjałów. Nadszedł jednak czas powrotu do domu. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni o północy byliśmy już w Ostrowie. Z niecierpliwością czekamy na kolejną wycieczkę.

Pożegnalne ognisko 3c 17 czerwca klasa 3c spędziła na łonie natury. Uczniowie wspominali spędzone trzy lata w gimnazjum, opowiadali o swoich planach, nie jednemu zakręciła się łezka w oku. Był też czas na wspólne gry, śpiew i ognisko, ale przede wszystkim na uśmiech, bo tego nigdy mało.

Wycieczka szkolna do Drezna

12 czerwca grupa 44 uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami wybrała się na wycieczkę do Drezna. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Miasto przywitało nas przepiękną pogodą, więc nie tracąc ani chwili rzuciliśmy się w wir zwiedzania…
Rozpoczęliśmy od Pałacu Zwinger, architektonicznego klejnotu Drezna. Kompleks pałacowy powstał na życzenie Augusta Mocnego. Droga do pałacu wiodła nas przez Bramę -Kronentor, prawdziwą perełkę i symbol miasta.
 A to dopiero był początek! Po przejściu bramy weszliśmy na rozległy dziedziniec otoczony budynkami, pawilonami, arkadami, przeplatany trawnikami, fontannami i oczkami wodnymi. Można było dostać zawrotu głowy od przepychu miejsca, które rzeczywiście jest jednym z najbardziej oszałamiających w Dreźnie. Na terenie obiektu znajduje się m.in.: Pawilon z wieloma wizerunkami Augusta Mocnego, Salon Matematyczno-Fizyczny z kolekcją globusów, imponująca Kolekcja Porcelany, Muzeum Historyczne z kolekcją zbroi i broni oraz Galeria Malarstwa Mistrzów Dawnych. Po opuszczeniu kompleksu pałacowego Zwinger udaliśmy się na spacer po Starym Mieście, pełnym starych kamienic, z przestrzennym placem pośrodku. Nie mogliśmy oderwać oczu od Kościoła NMP -Frauenkirche, którego potężna, kamienna kopuła dostojnie góruje nad dachami śródmieścia.
 Spacerując dalej uliczkami, natknęliśmy się, przy Augustusstraße na „Korowód książąt” -Fürstenzug – malowidło ścienne wykonane z 24 000 płytek z miśnieńskiej porcelany, długie na 101 metrów. „Korowód” przedstawia 94 postacie, żołnierzy i mieszczan, w tym 35 władców z dynastii Wettynów oraz zamieszkujących miasto naukowców i artystów.
 Jedną z atrakcji w czasie pobytu po tej stronie Łeby był spacer Tarasami Brühla, zwanymi w literaturze i języku potocznym „balkonem Europy”. Jest to promenada spacerowo-widokowa wiodąca wzdłuż rzeki, z widokiem na Nowe Miasto i parowce Białej Floty.
 Niestety czas w tym starym, ale jakże pięknym mieście, które niektórzy nazywają „Małym Paryżem” lub „Florencją Północy” minął szybko i musieliśmy wracać do Ostrowa. Jednak wspomnienia z tego uroczego miejsca zostaną w naszej pamięci na długo!!!

Dnia 27 maja 2015 uczniowie klasy 1 c, 1 d, oraz 2 a w ramach wycieczki szkolnej odwiedzili Wrocław. W czasie wyprawy uczniowie spacerowali po mieście oraz zwiedzali ciekawe miejsca: Halę Stulecia a w niej Centrum Poznawcze. Na płycie hali obejrzeliśmy pokaz videomappingu, czyli fenomen konstrukcji Hali ukazany za pomocą światła i dźwięku. Następnie statkiem po Odrze dopłynęliśmy do Ostrowa Tumskiego , gdzie zwiedziliśmy rezydencję Metropolity Wrocławskiego oraz Katedrę św. Jana Chrzciciela. W Ogrodzie Botanicznym podziwialiśmy piękne rośliny, a także mieliśmy możliwość zastosowania naszej wiedzy biologicznej w praktyce. Na miłośnikach historii Panorama Racławicka zrobiła ogromne wrażenie. Spacer po mieście był okazją by podziwiać piękną architekturę Wrocławia.

CHRUSZCZYNY 2014

Klasa 3d spędziła ostatni dzień roku szkolnego 2013/2014 na łonie natury. Uczniowie wspominali spędzone trzy lata w gimnazjum, opowiadali o swoich planach, nie jednemu zakręciła się łezka w oku. Był też czas na wspólne gry, śpiew i ognisko. Już się rozstajemy, w swoja stronę idziemy, do swojego celu podążamy, ale koleżanki, kolegów i nauczycieli na zawsze w sercu zostawiamy.

Berlin 2014 :))) Szczegóły i więcej zdjęć wkrótce.

Szlakiem Orlich Gniazd

W dniach 19 - 21 maja 2014 r. uczniowie klasy 3 c, 2 a i 1 a  uczestniczyli w wycieczce szkolnej po Wyżynie Krakowsko- Częstochowskiej - Szlakiem Orlich Gniazd. W pierwszym dniu zwiedziliśmy ruiny zamku w Olsztynie, zamek w Ogrodzieńcu, Grodzisko Birów,  a także unikatową przyrodniczą osobliwość - Pustynię Błędowską. Drugi dzień wycieczki to piesza wędrówka  urokliwymi szlakami poprzez Ojcowski Park Narodowy , której celem było dotarcie do zamku na Pieskowej Skale.  Po drodze zwiedziliśmy  Jaskinię Ciemną i ruiny zamku  w Ojcowie. Po 10 godzinnej wędrówce dotarliśmy do schroniska gdzie czekało na nas ognisko i pieczenie kiełbasek. Mimo ogromnego zmęczenia, miło spędziliśmy czas na wspólnej zabawie i pogawędce. W trzecim dniu wycieczki dotarliśmy do Groty Łokietka – legendarnego schronienia króla Władysława Łokietka i Bramy Krakowskiej otwierającej wejście do wąwozu. W drodze powrotnej zwiedziliśmy zamek w Mirowie i odrestaurowany zamek w Bobolicach.  Zmęczeni ale równocześnie zadowoleni i zafascynowani unikatowym krajobrazem i średniowiecznymi zamkami wróciliśmy do domu.

W dniach od 9 do 11 września klasa 3a wybrała się na wycieczkę w Pieniny. Ze wszystkich tych trzech dni poniedziałek okazał się być tym najgorszym. Wszystko przez to że wyjazd był o 7:00 a to oznacza, że wszyscy musieli wstać ok.6. Po godzinie 7 autobus z zaspanymi jeszcze pasażerami wyruszył w drogę do Zamki w Niedzicy. Po dość dokładnym zwiedzaniu zamku kierowca obrał kurs do schroniska „Trzy Korony”. Noc przebiegła raczej spokojnie ale żeby być w 100% pewnym należy pytać się pani Cieślak i pani Kopij. We wtorek po śniadaniu cała wycieczka ruszyła na spływ Dunajcem. Po ponad 1,5 godzinnym spływie młodzież ruszyła zdobywać szczyty. Najpierw celem wyprawy była góra Sokolica, która  została bez problemów zdobyta. Po zrobieniu kilku pamiątkowych fotek na Sokolicy klasa wraz z dwiema opiekunkami i przewodniczką ruszyła na Trzy Korony. 3 godziny męczarni nie poszło na marne i wszyscy bez wyjątku (nawet Pani Cieślak) podziwiali widoki ze szczytu. Na ten dzień została jeszcze jedna atrakcja…ognisko! Jak to zawsze na ognisku bywa, klasa 3a smażyła kiełbasy i dobrze się przy tym bawiła. No ale cóż. Nadeszła noc, a po nocy jak to zwykle bywa wstał nowy dzień. W środę wszyscy po śniadaniu posprzątali pokoje, spakowali co swoje i ruszyli do wąwozu Homole. Po przejściu wilgotnymi kamieniami trasy, wszyscy odpoczęli na polance, żeby później wejść jeszcze wyżej i zjechać wyciągiem w Jaworkach. Zmoknięci, ale zadowoleni uczniowie ruszyli do Szczawnicy, gdzie niestety lało niemiłosierie więc spędzili tam tylko godzinę. I zaczęła się 8 godzinna podróż to domu. No cóż…możecie tylko pozazdrościć tak fajnej klasy i tak świetnej wycieczki.

Dnia 19 czerwca 2013 roku  uczniowie klas trzecich  uczestniczyli w wycieczce rowerowej do Antonina w ramach realizacji projektu „ Lasy dla zrównoważonego rozwoju” opracowanego przez  Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej. Celem wycieczki było zwiększenie świadomości uczniów z obszarów leśnych w zakresie różnorodności biologicznej i jej ochrony, uświadomienie atrakcyjności obszarów chronionych, oraz ukazanie  walorów przyrodniczych naszej okolicy. Przemierzając ścieżkę rowerową uczniowie mieli okazję podziwiać  najciekawszy przyrodniczo obszar Południowej Wielkopolski: stawy rybne, podmokłe łąki oraz  lasy. Trasa rowerowa wiedzie przez Rezerwat Wydymacz do pałacu myśliwskiego Antoniego Radziwiłła w Antoninie, który był miejscem docelowym wycieczki. Poznawanie ciekawych terenów z wysokości siodełka rowerowego jest dokładniejsze,  pełniejsze i…..ciekawsze!!

Warszawa wita Nas!

W dniach 22 – 25 maja uczniowie klasy 1b, 1c oraz 1d odwiedzili Warszawę w ramach wycieczki szkolnej. ( wszystkie wycieczki opisane są w zakładce po Twojej prawej, zatytułowanej WYCIECZKI ). W czasie wyprawy zwiedzali liczne ekspozycje, spacerowali po mieście, zwiedzali najciekawsze miejsca:
   W Muzeum Powstania Warszawskiego, poza poznaniem ważnego fragmentu historii Polski, słuchaliśmy bijącego serca Warszawy.
   W Centrum Nauki Kopernik przeprowadzaliśmy liczne doświadczenia, a w czasie seansu w planetarium polecieliśmy w Kosmos, aby obejrzeć Drogę Mleczną z zewnątrz.
   W Polskim Radiu mieliśmy możliwość przyglądania się pracy reporterów i reżyserowaniu audycji radiowej.
W manufakturze cukierków śledziliśmy proces powstawania landrynek, a także otrzymaliśmy słodkie upominki i zakupili kolorowe lizaki dla najbliższych.
   Odwiedziliśmy także Stadion Narodowy, zwiedziliśmy Zamek Królewski, dwukrotnie jechaliśmy warszawskim metrem. Poza tym spacerowaliśmy po mieście – tym starym, na którego rynku znajduje się Warszawska Syrenka oraz tym nowym, ze szklanymi wieżowcami. Nie zabrakło też wizyty w nowoczesnym centrum handlowo – kulturowym Złote Tarasy.

Szklarska Poręba. Kolejna wycieczka zaliczona :)

W dniach 22-24 maja, klasy 3a i 3c wybrały się na wycieczkę szkolną do Szklarskiej Poręby. W czasie wycieczki uczniowie mieli okazję zwiedzać Muzeum Ziemi, Chatę Walońską, wytwórnię ceramiki (gdzie robili własne kubki), hutę szkła, zamek w Grodzieńcu i wiele innych ciekawych miejsc.

Klasy chodziły po górach, miały okazję zobaczyć wodospad Szklarka i Kamieńczyk. Wycieczka zakwaterowana była we wspaniałym pensjonacie, wieczorami były wspólne ogniska i dyskoteki. Pogoda dopisała a wszyscy uczestnicy wrócili bardzo zadowoleni. :)

Śladami historii

ZAMEK KSIĄŻ, WALIM, RZECZKA, ADRŠSPAD, OSÓWKA, GŁUSZYCA: w dniach 14-16 maja 2013 r. uczniowie klas II C, IA, III D i III E brali udział w wycieczce szkolnej. Zwiedziliśmy Zamek Książ i okolice, gdzie przemierzyliśmy trasę „Od Piastów do tajemnic II wojny światowej”.  Podziwialiśmy wnętrza sal zamkowych, rodu Hochbergów, zeszliśmy do tunelu z okresu II wojny światowej poniżej zamku. Od tego momentu rozpoczęła się dla nas przygoda związana z operacją RIESE ( zwiedzanie Walimia i Osówki ). Dotarliśmy także do zamku Grodno, którego początki sięgają średniowiecza. Zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Sowich - Wielką Sowę: 1015 m.n.p.m.  Oj, było ciężko. Kolejny etap to Skalne Miasto w dolinie Adršspad ... malowniczy krajobraz, niesamowite formy skalne.
    Zmęczeni, obolali ale równocześnie zadowoleni i zafascynowani atrakcjami turystycznymi Dolnego Śląska wróciliśmy do domu.